4GasII to:
- homologacja ECE 67R01
- jakość gwarantowana przez Inter Cars S.A
- współpraca z najnowocześniejszymi układami wtrysku benzyny
- spełnia najsurowsze normy emisji spalin
- niskie zużycie gazu dzięki
zaawansowanemu sterowaniu
- moc silnika jak przy zasilaniu benzynowym
- wydłużone przebiegi między przeglądami
- obsługa silników od trzech do dwunastu
cylindrów.
4Gas II - jak to działa?
Gaz w stanie ciekłym pod ciśnieniem 6 – 10 barów wypływa ze zbiornika i specjalnymi przewodami dostarczany jest do reduktora. W reduktorze następuje zmiana stanu skupienia z ciekłej w gazową. LPG rozprężając się odbiera ciepło, dlatego też niezbędne jest podgrzewanie reduktora poprzez wpięcie go w układ chłodzenia silnika. Rolą reduktora jest wytworzenie na wyjściu ciśnienia gazu pomiędzy 0,8 – 2.0 bary. Ciśnienie uzależnione jest od chwilowego obciążenia silnika.
Podczas jazdy samochodem na paliwie LPG sterownik gazowy czyta czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych wyliczone przez sterownik silnika dla danego obciążenia i w oparciu o wewnętrzny program przelicza je na czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych. Sygnały odbierane są indywidualnie ze wszystkich wtryskiwaczy. Precyzyjne wysterowanie dawki gazu powoduje, że czystość spalin jest identyczna jak przy zasilaniu benzynowym.
Do wyliczenia dawki gazu oprócz czasu wtrysku benzyny niezbędne są takie dane jak: obroty, podciśnienie w kolektorze dolotowym, temperatura, ciśnienie gazu itp.
Samochód uruchamiany jest na benzynie i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury pracy, system gazowy w sposób niezauważalny dla kierowcy przełącza rodzaj zasilania. Z chwilą wyczerpania gazu w zbiorniku następuje samoczynne przełączenia na zasilanie benzynowe. O fakcie tym informuje kierowcę brzęczyk zainstalowany w kabinie.