9 i 10 czerwca w Borzęcinie (Małopolska) odbyła się pierwsza Eliminacja Motointegrator Seria4x4.
To już drugi rok kiedy impreza gościła w gminie Borzęcin, a to wszystko dzięki doskonałej współpracy z władzami gminy i Burmistrzem Januszem Kwaśniakiem
Podczas ubiegłorocznej eliminacji pogoda popsuła szyki organizatorom. Z powodu ulewnych deszczy trzeba było odwołać poszczególne Odcinki Specjalne, a samochody mimo , ze terenowe grzęzły w głębokim błocie.
W tym roku organizatorzy przygotowali Os-y odporne na wszelkie warunki atmosferyczne, na zawodników czekały 4 Odcinki o różnej charakterystyce terenu, szybkie szutry, nierówne drogi gruntowe , żwirownia Zabawa czy pokręcona we wszystkie strony łąka.
W ten czerwcowy weekend Borzęcinem rządził ryk silników i zapach spalin. Rywalizację zawodników obserwowało kilkuset, a może i kilka tysięcy kibiców zgromadzonych przy trasach odcinków specjalnych.
Na starcie stanęło 67 załóg, a wśród nich motocykliści, quadowcy i kierowcy samochodów terenowych oraz ciężarowych rajdówek.
67 załóg to bardzo dobry wynik patrząc na listy startowe innych imprez Off-roadowych w Polsce.
Najmocniej obsadzona była klasa Super Sport, czyli samochodów z dowolnymi modyfikacjami. Ciekawie prezentowała się również klasa Gości. 3 załogi, a wśród nich Dariusz Żyła/Małgorzata Żyła, Wojciech Koziński/Patryk Lampke i Michał Jarczyk/Wojciech Śliwa to zawodnicy, którzy rywalizują ze sobą w Mistrzostwach Polski i Europy Centralnej Rajdów Cross Country. Na Motointegrator Seria4x4 przyjechali głównie potrenować przed kolejnymi eliminacjami mistrzostw, choć adrenalina i rywalizacja sprawiły, ze pokazali co potrafią ich profesjonalnie przygotowane samochody rajdowe.
Na liście startowej znalazło się wiele nazwisk znanych już ze startów w poprzednich eliminacjach Serii4x4, choć nie zabrakło i nowych zawodników, których przyciągnęły pozytywne opinie z poprzednich lat.
Zawodnicy mieli do pokonania 4 pętle a w każdej 4 OS-y. Łączna długość rajdu to ok. 80 kilometrów. To wszystko w ciągu 2 dni.
Niestety nie wszyscy dojechali do mety. OS-y były bardzo szybkie, wymagające dużej koncentracji jak i przygotowania technicznego pojazdów. Uszkodzone zawieszenia, kilka niegroźnych wypadków unieruchomiły 14 załóg, które w niedzielę nie stanęły już na starcie do ostatniej pętli.
Wyścig zbrojeń, który trwał od zakończenia poprzedniego sezonu w garażach poszczególnych załóg przyniósł znakomite rezultaty. Różnice w czasach najlepszych załóg sięgały raptem kilku sekund..
W niedzielne popołudnie w centrum Borzęcina gdzie mieściła się baza rajdu odbyło się uhonorowanie zwycięzców poszczególnych klas.
Zawodnicy zostali uhonorowani pucharami ufundowanymi przez Pana Janusza Kwaśniaka Burmistrza Borzęcina oraz nagrodami od sponsorów : Inter Cars, Platinum Orlen Oil , Dragon Winch , SKF i Autoland
Film z imprezy : http://www.youtube.com/watch?v=Tv_zFHtpKu8&feature=share
Zapraszamy do galerii zdjęć:
:-D